Porsche Karikas tuleb taas ja viib unistuse täide!

Merike Udrik-Õispuu

Sa harrastad takistussõitu, Sulle meeldib võistelda ja Sa unistad kasvõi ükskord elus olla Porsche roolis? Sinu unistused võivad täituda, kui osaled Porsche Karika 2017 võistlussarjas!

Võistlussarja korraldajad avalikustasid sellel nädalal Porsche Karikas 2017 juhendi. Võrreldes eelmise aastaga on sisse viidud mitmeid täiendusi. Nagu ka eelnevatel aastatel pääsevad parimad võistlema Saku Suurhalli, kuid tänavu on lisandunud auhinnafondi veel  eriauhind  Auto 100 poolt: kõigil etappidel kõige rohkem punkte kogunud ratsanik saab 1 nädalaks enda käsutusse sõiduauto Porsche!

Juba aastaid on Porsche Karikal osalejad omavahel naljatlenud,  et millal siis võitja lõpuks auto saab ja nii otsustasid korraldajad tänavu selle nalja ka teoks teha. Kuigi Porschet ei anta välja päriselt, siis nädal aega selle uhke sõidukiga ringi sõita on juba päris vägev auhind.

Kes tahaks olla järgmine, kes selle auto rooli istub? 🙂 Foto: Celin Lannusalu

Aprilli lõpust augustini on karikasarja arvestuses 5 etappi, finaal toimub juba traditsiooniliselt Tallinn International Horse Show’l. Etapid peetakse järgnevalt:

1.etapp: 29.04 Luunja Volber
2. etapp: 27-28.05 Ruila Derby
3. etapp: 10.06 Jüri Jaanikas
4. etapp: 09.07 Viljandimaa Karikas 2017
5. etapp: 03.-06.08 Kärdla Ratsupäevad
Finaal: 06.-08.10 Tallinn International Horse Show

Võistlusklasse on jällegi kaks ja nii hüpatakse sarjas kõrgustel 90-115 cm. Ühe olulisema muudatusena on juhendisse lisandunud punkt, et sportlane võib startida mitmel hobusel, kuid sarja punkte kogub ainult ühe hobusega, kelle määrab etapi sõidule registreerimisel. Samuti jääb kehtima tingimus, et sportlane saab võistelda ja sarja punkte koguda ainult ühes klassis, mille peab määrama oma esimesel osalemise etapil. Viimase ehk  5. etapi ja finaali punktid korrutatakse koefitsiendiga 1,5.

Porsche Karika 2016 finaal osutus ülipõnevaks

Uue juhendi avaldamisega oleks paslik meenutada veidi ka eelmise aasta finaali ja võitjate muljeid. Kuigi karikad anti Saku Suurhallis 8. oktoobril kätte vaid kahele võitjale, siis oli rahulolevaid osalejaid palju rohkem. 

2016. a võistlesid Suurhalli areenil kahe arvestuse parimad ja mõlema võitjad selgusid ümberhüpete tulemusena. Rõõm oli näha ilusaid ja kindlaid sooritusi, mis oli terve hooaja vältel tehtud kõva töö ja järjepideva treeningu tulemus.  Tuumik, kes suvel osales Porsche karikasarja etappidel, võttis asja tõsiselt ja juhuse hoolde ei jäetud midagi. Tagantjärele võib öelda, et töö kandis vilja.

Rajameister sakslane Marco Behrens ei pannud finaalis üles väga rasket 95 cm kõrgust parkuuri, nii et lõpptulemuses mängis suurt rolli kiirus. Väikese Ringi finaali ja karikasarja üldarvestuses sai võidu Riinu Rahuoja (Hiiumaa RSK) hobusel  Baron Abruka. Nende ajalooline auring, kust võitjapaar lahkus platsilt eraldi,  jääb meelde tükiks ajaks.  Auhindadele tulid finaalis siin arvestuses veel Anni Maisla (Viljandimaa RSK) ja Orpheus, Katre Viilmaa (Märjamaa SK) ja Sweet Dreams, Anni Vakkum (Saaremaa RSK) ja Atmos ning Liis Maisla (Viljandimaa RSK) ja Harletta. Üldarvestuse esikolmik kattus finaali esikolmikuga. Kokku said Porsche Karika Väikese Ringi tabelisse punkte kirja 63 harrastajat!

Riinu Rahuoja ja Baron Abruka tormilisel auringil. Foto: Celin Lannusalu

Riinu ei lasknud tookord end auringil toimunud kukkumisest morjendada. Rõõmsalt publikule lehvitades lahkus ta oma keevalise Baroni järel areenilt. Võit tundus talle endale võistlusejärgselt veel üsna uskumatuna. Enne võistlust oli sportlane närvis, kuid hobune oli suurepärane ja nii sai ta võistlusel hüppamisele keskenduda.

Suures Ringis suutis finaalis nii 110 cm põhiparkuuri kui ümberhüpped läbida kolm võistluspaari: võitja Egle Palm (Tondi RSK) Vedette B-l, tema klubikaaslane Maris Suuster Vilandro K-l ja Mailis Timmi (Tallinna RSK) Amor Karenal. Ümberhüpetele pääsesid selles sõidus veel Priit Perna (Tartu Ratsakool) ja Hermela  ning Kristina Lätti (Tondi RSK) ja Roxanne. Ka siin kattus finaali esikolmik karikasarja üldvõitjatega. Kokku oli tabelis selles arvestuses 42 harrastajat.

Terve hooaja kestnud Egle ja Marise duellis jäi siiski peale Egle, kes lausus, et pinged olid enne võistlust väga suured. „Tiitlit võita on tunduvalt kergem, kui seda kaitsta,“ sõnas ta naerdes.

Egle Palm ja Vedette B finaalis. Foto: Celin Lannusalu

2016. hooaja kokkuvõtteks

Võistlussarja põhikorraldajad Urve Aavik ja Janek Zalite olid sarjast osavõtnute arvu ja huviga väga rahul. Kõikidest etappidest osavõtt oli korralik, isegi kui ilmastikuolud töötasid korraldajatele vastu. Rõõm osavõtjate nägudel peale võistlusi oli nende jaoks kõige suurem tänu.  Nii loodavad korraldajad, et sisse viidud muudatused teevad 2017. aastal sarjast osavõtmise osalejatele veelgi põnevamaks ja et sari pakub piisavalt väljakutseid igal tasemel harrastajatele.

Ka 2016. a karikavõitjad jagasid sarjale ohtralt kiitust. „Minule jäi eelmisest aastast meelde kõige rohkem üldvõit ja muidugi finaali auring,“ naerab Riinu. „Tegelikult olid kõik etapid üsna võrdselt hästi korraldatud. Vaid Jüri etapil vedas ilm alt, aga seda ei oska ükski korraldaja ette planeerida.“ Riinu soovitab uutele tulijatele hoolitseda hästi oma hobuse eest ja lihtsalt nautida ratsutamist ning head koostööd oma partneriga. 

Egle sõnul oli eelmisel hooajal väga tugev konkurents. „Kogu võistlussari oli hästi üles ehitatud ja sujus kenasti. Au ja kiitus korraldajatele suure töö eest!“  Egle soovitus uutele tulijatele on lasta enda võistlusi ja treeninguid filmida, neid hiljem koos treeneriga analüüsida ja vigadest õppida. „Soovitan rohkem enda tegevust analüüsida, olla treeningutes järjepidev ja keskenduda oma tegevusele. Abiks oleks ka võimalusel tervet aastat hõlmav treeningplaan, kuhu märkida kõige tähtsamad võistlused, nende vahele ka väiksemaid võistlusi ning selle järgi ka treeningplaan teha,“ ütleb sarja võitja ja lisab,  et võimalikult tihe võistlemine annab vajalikke kogemusi ning õpetab pingeolukorras hästi toime tulema.

 Porsche Karika 2017 juhendi leiad SIIT

 

Comments are closed.